Testele ASEBA au fost aplicate si analizate de catre grupul de voluntari posihologi condus de psiholog Patricia Toma
In urma analizei testelor ASEBA aplicate pana in pandemie in scolile din capitala, s-au constatat urmatoarele:
Elevi
- Probleme emoționale, temeri, anxietăți, teama de eșec, sentimente de neîncredere in propria persoana
- Angrenarea în activități extrașcolare dar competitive și consumatoare de timp
- Lipsa timpului de relaxare, disfunctionalități în comunicarea cu părinții
Parinti
- Reacțiile părinților descurajante pentru copii, aceștia fiind valorizați doar pentru rezultate școlare excelente
De-a lungul anilor,pana la debutul pandemiei, problemele aparute la apelurile telefonice(116123), in functie de varsta apelantilor au fost:
Copii si adolescenti:
- Probleme scolare, comunicare deficitara cu parintii, plecarea in strainatate a parintilor, divortul parintilor, relatiile sentimentale neacceptate de parintii, consum de substante si alcool
Tinerii
- Probleme sentimentale si financiare, constientizarea orientarii sexuale, imagine de sine scazuta, bolii incurabile, consum de substante si alcool
Adultii
- Deces ale peroanelor apropiate, probleme sentimentale si financiare, probleme de sanatate, boli psihice, anxietate, depresie, pensionare, singuratate, divort, esecuri sentimentale, boli incurabile.
Ministrul Sanatatii recunoaste un FENOMEN SOCIAL prin cresterea tentativelor de suicid la copii si adolescenti
Asociatia de Suicidologie propune:
- Programa analitica de ALFABETIZARE A EMOTIILOR. Educatia nu inseamna numai probleme vocationale, ci si invatare sociala si emotionala
- PACHETUL DE INSTRUMENTE validate in Romania pentru depistarea riscului suicidar la copii si adolescenti in scoli
Raspunsul Asociatiei de Suicidologie in interviul acordat RRC: